קופים על קפאין

כולנו ג׳אנקיז של משהו
אם לא של חומרים אז של הרגלים
אם לא של הרגלים אז של תשומת לב
אם לא של תשומת לב אז לפחות תן לגלול שנייה! אני צריך לגלול!!

מטורף בעיניי כמה תלות יש לנו בסאבסטנס חיצוני. אצל חלק זה קפה, טבק, וויד (מריחואנה) או כל מיני דברים אחרים שאנחנו מספרים לעצמנו שזה בסדר להתמכר אליהם כי הם טבעיים. העניין הוא שבדיוק כמו שלהד אנד שולדרז אין כוונה לפתור לי את בעיית הקשקשים, אלא לייצר תלות שתגרום לי לקנות עוד ועוד הד אנד שולדרז עד שאמות… ובדיוק כמו שלפייסבוק אין כוונה לארח לי חברה אלא פשוט שאשאר אונליין כמה שיותר כדי שהמניה שלה תעלה…
..אז באותו אופן גם הקפה הוא לא חבר שלי, לא אכפת לו ממני הוא עסוק בלדאוג לעצמו.

כמו שאר הפרחים והצמחים, גם הוא בסך הכל עוד יישות שצריכה לדאוג להישרדות שלה ושל הצאצאים שלה, אז הקפה הביא אותה במודל עסקי מהפכני כדי להבטיח את עריצותו על המין האנושי: הוא שולח את האחיין הלוביסט שלו ׳קפאין׳ לחסום לנו את הרצפטורים במוח שמאותתים על עייפות ובמקביל מקפיץ לנו את רמות האדרנלין והדופמין, יכולת מרגשת ומרשימה שעם הזמן תגרום לנו לפתח בו תלות, להצטרך אותו כל יום, יותר ויותר פעמים ביום. אה כן, וכשהתחלתם לשתות קפה בעצם חתמתם ללא ידיעתכם על סעיף שנותן לו אישור אקטיבציה של כאב ראש ללקוחות מפוקחים שמבקשים לבטל את המנוי. הוא לא ממש תומך ברעיון שנעבור לתה או שנפחית בכמויות, הוא תלוי בתלות שלנו בו – זה מה שיגרום לנו לשתול, להפיץ ולטפח מליוני צמחים בכל העולם. 

הקפה ניצח.
גם הטבק ניצח.
גם החיטה ניצחה.
אנחנו הפסדנו.

לא רק שהם מפיצים את הזרע שלהם בכל העולם במיליארדים כל יום! הם גם מצאו להם פראיירים שיעזרו להם לגדל, לשנע ולשווק אותם לפראיירים אחרים. 

זה באמת לא משנה אם זה קפה, טבק, פייסבוק, וואטסאפ, וויד, או כל דבר ׳טבעי׳ אחר שאנחנו צורכים, רק בואו נשים לב אם אנחנו צורכים אותו או הוא צורך אותנו. לזכור שיש לו אינטרס ולוודא שאנחנו עדיין ב-use ולא ב-abuse, כי אם כל הישויות האלה דואגות רק לעצמן אז מי ידאג לי?

**בין העונים נכונה תוגרל מקינטה שעברה הסבה לעציץ


טוב המים רתחו ביי ✌️

קבלו עדכון למייל בכל פעם שמתפרסם מאמר חדש.

מאמרים נוספים

אהבתם? שתפו