5 טיפים לניהול זמן ופרודוקטיביות

כל דבר שאני לומד או מבין, יש לי רצון לחלוק אותו עם עוד אנשים. אולי זה כי אני משקיע לא מעט זמן ואנרגיה בחקירה וזה נראה לי כמו בזבוז שרק אדם אחד יהנה מהפירות, ואולי זה כי בחגכלחכ קיצר מה זה משנה למה….
בכל מקרה, אחרי לייףטיים של מחקר, ניסוי וטעייה ותהייה ובהייה ושהייה, אני רוצה לחלוק איתכם את הטיפים הכי טובים שאספתי לפרודוקטיביות וניהול זמן. חלקם דברים שגיליתי עם עצמי, ואת חלקם פגשתי באינטרנט, יצאנו תקופה והתחתנו.
הנושא הזה מעסיק אותי מאוד בגלל האתגרי קשב וריכוז שלי ובגלל שהעולם שנוצר סביבנו בשנים האחרונות לא ממש מקל על הסיטואציה ולי אישית זה הולך ונהיה יותר ויותר בלתי אפשרי להתרכז, להתפקס ולהיות פרודוקטיבי ויעיל.

אלה הטופ 5 שלי:

🧲 משימה הכי חשובה – דבר ראשון על הבוקר

ביום ממוצע יש לי אינסוף משימות קטנות (לסגור עם ההוא, להזיז תהיא, לשלם לאלה, לשלוח קבלה לזאתי) ומשימה או שתיים גדולות יותר, לרוב כאלה שמסתכמות בשעה-שעתיים של פוקוס, ואז ההגיון אומר ׳בוא נסמן וי על כמה שיותר קטנות ונשאר רק עם הגדולה׳ אבל זאת טעות ענקית! כשמתחילים עם המשימה החשובה דבר ראשון אפשר למצוא את עצמנו כבר ב-10 בבוקר עם תחושת סיפוק והקלה ושאר המשימות זורמות בקלות (כי הן לא רק תירוץ להימנע מהגדולה..)

🧲 משימה של עד 2 דקות – עושים אותה מיד

לא לרשום=לשמור אותה לאחר כך.. אין הרבה מה להרחיב על זה, יש מספיק בלאגן ועודף אינפורמציה בחיים, מה שאפשר להעיף, להעיף..

🧲 להתחיל את היום עם זמן מצב טיסה לפני שנכנסים לעניינים

התחלתי לאחרונה לקום ב-7 כל בוקר ולהנחית את הטלפון רק ב-8:30 (אני ישן עם מצב טיסה ומעכשיו גם אתם!!) ככה שבבוקר יש לי זמן איכות אנושי עם הגוף והתודעה שלי לפני שאני מתמוסס בעל כורחי לוואטסאפלנד ועושה מטמורפוזה למזכירה אלקטרונית לשאר היום.
כל אחד יכול להתאים את זה לשעות ולצרכים שלו, אולי לא כל אדם חייב שעה וחצי כמוני, אבל חצי שעה זה המינימום בעיניי, ולראיה – תראו כמה זה קשה על הבוקר לא לגשת לטלפון.

🧲 לגעת בכל דבר פעם אחת

לצורך העניין – לא לפתוח הודעה, מייל – אם אין לי פנאי כרגע לעבד אותה ולהגיב לה.
יש לי קטע חמוד ומגוחך כזה שאני לפעמים 'מכין את הכלים בכיור לשטיפה שאחרי' 🙄 זה אומר שאני משקיע זמן ומאמץ בדבר ועם עוד השקעה של כמה דקות הייתי יכול לסיים עם זה במקום להשאיר את זה פתוח לאחר כך. אני מתנהל ככה בהרבה מקרים ותכלס זה לא משו, אז זה אחלה טיפ אם אתם מכירים את השריטה הנ"ל

🧲 לא לשבץ בטו דו ליסט אלא ביומן

עשו מחקר על הרגלי העבודה של אנשים מאוד מצליחים, כששאלו אותם איך הם מנהלים את הרשימות משימות שלהם הופתעו לגלות שהמשותף לכל הביג-שוטס המיליארדרים זה שאין להם רשימות, כשנכנסת להם משימה חדשה הם מיד משבצים אותה ביומן: יום, שעה ומשך הזמן המשוער שהיא תצטרך. משום מה לא באה לי בקלות הטכניקה הזו אבל כשאני כן עובד איתה יש משהו נורא משחרר בזה שאתה יודע שהיא רשומה אי שם והיא תקבל את היחס הראוי לה ואפשר פשוט לשכוח ממנה עד אז. נסו את זה.

תמונה יפה ולא קשורה לכלום: Julian Maj

קבלו עדכון למייל בכל פעם שמתפרסם מאמר חדש.

מאמרים נוספים

אהבתם? שתפו